Tragic... :c

Hei...
Trodde den här dagen skulle bli underbar, jätte kul, men redan på förmiddagen så hände något jätte hemskt ;__;
Jag och Jackie behövde duscha, och eftersom bada har sin inte-bada-vecka så skulle vi duscha, men vår ute dusch på landet har endast kallt sjö vatten i sig, och det var inte sol under den tiden, så vi bad min mormor att värma upp vatten åt oss. Då värmer man upp i vatten kokare och häller sedan ner det kokande vattnet i en hink som man sist blandar med kall vattnet från duschen. Det gick jätte bra när jag gjorde det men när det var Jackies tid hade hon två färdig blandade hinkar och en med skållhett vatten i, den hällde hon över sitt huvud utan att tänka sig för... Stackar Jackie :'(
Jag satt inne i huset och typ klädde på mig och mormor gjorde något annat i huset. Morfar var utan för huset och målade, plötsligt hör vi henne gall skrika, helt hysteriskt och morfar kollar dit och frågar snabbt: "vad hände??" och då säger hon att hon fått varmvatten över sig och han svarar"duscha kallt!" jag och mormor skyndar oss under den tiden ut och får veta vad som hänt, in igen och först prata runt lite med mormor och sen börja ringa mamma, sen sjukvårdsupplysningen, och till sist bli kopplad till 112. Stackars Jackie stod där ute och frös och hade kallt vatten på sig och hade panik och fattade inte vad som hände. Sen kom dem med ambulans helikopter och hämtade henne.
Det hela slutade med att lite/mycket (vet inte hur mycket) hår var bort rakat, hon har en massa "plåster" och kommer behöva gå runt med typ bandana... eller hatt, peruk, mössa likande saker... Sen får hon inte sola på hela sommaren och nästa sommar... Stackars Jackie! D: Känns som om det var mitt fel, men vet inte om jag sa/påminde henne om att blanda vattnet... :( Hoppas det går bra för dig!! :(




Kramar //Cora <3

1 comment:

  1. Det är absolut inte ditt fel, jag hällde ju ned vattnet själv och visste att det var skitvarmt, jag var glömsk och klantig. Skyll inte på dig själv, du gjorde inget fel utan var jättestöttande. Jag är sjukt glad att du var där med mig.<3

    ReplyDelete