Inga ledsna miner längre! :D

Jao, då var sommarlovet över och första skoldagen av klarad! Känndes tungt även om dagen bara var en timme lång, ungefär x)
Men även om jag vart ganska glad i dag så tog det lite i hjärtat när jag fick höra av min mentor att min bästa kompis bytt skola och inte kommer gå med mig det sista året... Blev ganska ledsen, men försökte inte visa det. Det jobbigaste var nog det att jag fick veta det utan min mentor och inte utav henne. Hade känts lite bättre att ha vetat det tidigare en den första dagen i skolan då man upptäcker att hon inte är där :(

Nog om tråkiga saker, jag tror inte ni är så intresserade av att läsa om det :P
Kan säga att det hänt väldigt mycket sen jag bloggade senast, bland annat så har jag vart på en otroligt ball grej. Jag är ju scout, som du säkert redan vet. Och om man är scout ska man självklart vara på world scout jamboreen (WSJ) i krisianstad, skåne! :D
Det var så jäkla asume! Kan börja med att länka jamborre låten medan du läser och kollar bilder, som jag tyvärr inte tagit, fick inte ta med mig kameran så för bli google bilder! *fypåmig* http://www.youtube.com/watch?v=Te8FbB76jzc

Att få vara deltagare på jamboreen var en väldigt speciell upplevelse, det var så otroligt myclet folk, olika språk, olika talanger och intressen. Även om jag mest umgicks med svenska deltagare så lärde jag endå känna; tre från tyskland, två från belgien, åtta från UK, en från nederländerna och sen var det en massa andra personer jag pratade med :D


En väldigt populär grej under jamboreen var "swopping" som då är att man byter saker med andra deltargare, tex continientsmärken, jackor, scout skjortor, halsdukar eller annat som kan tänkas vara kul att byta (pengar är förbjudet att blanda in). Själv lyckades jag swoppa till mig två halsdukar, tre continientsmärken och en finsk jacka :D Bilder kommer när jag har tid att plåta några bra ;)

Lärde känna en person väldigt bra och jag är otroligt glad för det kan jag bara säga, det gjorde större delan av min tid på jamboreen, trotts att det var lång (ganska långt xP) att gå emellan och svårt att träffas hela tiden lycklades vi ganska bra tycker jag! *glad* 

Under jamboreen gjorde man sker från klockan 10.00-15.00 (cirka) och det kunde vara allt möjligt från samarbetsövningar och kluriga gåtor till hinderbana ute i skogen, sånger och vatten krig! x) Fär varje dag fick man en pärla med ett tryck och en färg. Olika ställena heter, quest, earth, gdv (global development något), dream (som för övrigt var en natt aktivitet som var ganska cool!), people (som jag helt random målat en grej till). Under en av aktiviteterna var vi mitt ute på ett fält dagen efter det vart dåligt väder. Vädret hade slagit om helt vilket gjorde att hela vår patrull blev extremt trötta och vi la oss ner i solen för att vila/sova lite. När det var dags att vakna och fortsätta med aktiviteterna kunde dom inte få liv i mig. Dom prövade med nästan allt, vatten, ruskningar och att trycka på olika nerver. Ingen reaktion. Sjukvårds personal fick komma springande och en ambulans blev skickad. Folk samlades i massor runt om kring mig. Till slut lyckades dem få liv i mig och jag kan säga att det var ricktigt äckligt, jag var jätte förvirrad och såg nästan ingenting =/ Men blev bättre på några timmar... Och nästan helt bra dagen efter, så det gick bra :D Fick stora delar av min avdelning att gråta dessutom, kändes inge bra men jag kunde ju inte göra så mycket åt det direkt.

En rolig extra aktivitet man kunde göra var "Friendship Award" Som gick ut på att göra ett häfte med olika uppgifter tillsammans med folk från minst två olika continienter och minst fyra pers. Sen fick man ett pris av det. Det var jätte kul faktiskt! Men det är svårt att förklara om man inte var med :P

På jamboreen var det en hel del shower, alltså på stoooor scen, det kom dit artister som: hoffmaestro, timbaku och europe! :D
Invigningen var fedt asume, mitten showen var skum och avslutningen var sjukt cool! Under avslutningen kom bland annat europe och spelade! Det var riktigt coolt, sen i slutet var världens coolaste fyrverkeri spel! Det var det största jag någonsin sett! Kolla: http://www.youtube.com/watch?v=gs9ySX4aH-c&feature=related

Ja, jamboreen var riktigt coolt och jag skulle verkligen kunna sitta här i timmar och skriva om allt, men det här är i alla fall en grund! (a)

Lillis trycket som vi hade, min design! :D


Dagen efter jamboreen så tog jag och satte mig på en buss mot vässarö, våran ö, vässarö! Dags för lite funk jobb som lillis! :D Det var under ett stor läger samt konfirmation =massa med över arbete! Jobbade så jäkla mycket under dagarna så jag var sjukt trött :P Men en grej som översakade mig under tiden jag var där var att Gustav kom och hälsade på, jag blev typ jätte glad! :D Det var den mest asume delen av tiden där, även om det var tråkigt när han skulle lämna vässarö =/ Men vi träffades redan samma dag som jag kom hem och sen sov han hos mig under hela helgen! :D Det var den bästa helgen på länge! :D Ska vara med honom under den här helgen med! Yay :D *längtar*

Så, nu efter en lång historia om en massa saker så kommer vi äntligen fram till i dag! *pust*
I dag har det vart första skoldagen! Nian.. Wow, äldst på skolan, gymnasieval, nya lärare och massa annat nytt! I dag var det bara en upprops dag på en timme, sen börjar vi med schemat på onsdag om jag fått rätt syn på det hela. Som schemat ser ut nu så är det faktiskt ett vettigt schema (för en gångs skull!) lägger upp en bild när jag fått det i handen :D
I morgon lär vara en soft dag den med, men berättar mer om den i morgon ;D

Nu är det snart dax att beställa kläder inför tokyo expo! Är i september och det är lite leverans tid, så på tiden att börja med det NU! Bilder på vad jag beställt kommer i morgon! :P 

Så, god natt på er alla och hoppas ni haft en lika bra tid som jag har! ;)

Kramar// Cora <3

No comments:

Post a Comment