Recension av:

Cirkeln och Eld. Två böcker ur samma trilogi som jag nyligen läst ut.

Kan börja med lite basic fakta bara för att få dem bland annat fantastiska författarna att framstå.

Boken är skriven av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren.
Utgiven av rabénsjögren. Släppta båda böckerna år 2012 (tror jag, annars får jag redigera det sen.) Omslagen är ritat av Kim W.Andresson och Pär Åhöander som även står för inlageillustrationen. Kartan är ritad av Karl Johnsson.  (Från omslagsillustratören och fortsatt till kartillustratören är det som gäller Eld).

En mycket bra bok. Omskakande, spännande och det finns ingen tvivel om hur svårt det har vart att lägga i från sig böckerna. För att inte tala om hur svårt det kommer bli att vänta på den tredje och sista boken i trilogin.

Jag ska försöka att inte tala för mycket om handlingen. Men den handlar kort och gott om De Utvalda som tillsammans ska stoppa Apokalypsen att ske och förstöra hela jorden. Men det är inte bara hela världen som är i fara utan även De Utvalda, under sin kamp om hur dem ska lyckas stoppa Apokalypsen och demonerna finns det andra hinder. Oskyldiga blir dödade, dem ställs med deras närmaste och folk kan tappar bort sig själva.




Det är defenitivt en fantasy-bok och det är precis rätt gener för mig. Men även om man inte är en fantasy älskare som jag tror jag att många skulle gilla den här boken. I bland förvånar både böcker och filmer än själv. Det här hänt även mig.

Det här är defenetivt en bok som man kan sätta sig på bryggen, i trädgården eller på en strand och läsa. Läs njut och försök att inte glömma och dricka om du sätter dig i solen!

10/10

Kramar// Cora 

No comments:

Post a Comment