17/02-11

Japp!
Hej på er, idag är det torsdag. Och vad betyder det?! Jo! Teater! :D
I dag började vi med att köra en övning där man ställer ut stolar i en ring, det ska vara lika många stolar som deltagande personer -1. Alla skapar en karriaktär och presenterar den inte så detaljerad utan det kan vara exempelvis en katt. Den som inte har en stol börjar med att berätta en historia som in fattar några av karriaktärerna. Till exempel: Det var en var dag på stranden. Den lilla katten (*pekar på den som spelar katten*) och så låter berättaren katten spela lite. Sen fortsätter den till exempel med: Den lilla katten gick förbi ett glasstånd, där stod en häst (*pekar på personen som spelar häst*) och sållde glass, osv, osv, sen i slutet säger någon STOP!! Då springer alla o byter plats och det gäller att få en plats annars får man själv berätta en historia.
Det var jätte kul, sen fick jag även prova lite kläder, ska ha bruna trikoer med en hårig brun väst, och ett par rosa ballerina skor! xD
Ska nämligen spela KUNG LOUI från djungelboken som vi då kommer spela.
Det kommer vara den 07/05-11, en lördag om någon vill komma xD
Ja, sen i skolan gjorde jag ett jobb intresse test som du kan hitta på : www.arbetsformedlingen.se
Jag fick: Gren: Teater, Musik, Film. Alltså, dansare, sångare, skådespelare eller andra jobb som involverar sen och så. Jätte kul för det är så jag!

Nej, nu har jag inget mer att skriva, hoppas att ni haft en bra dag, det har jag! :D

Kram / Cora

No comments:

Post a Comment