23/3-11

TÅRTA!!
Har varit på Scout möte i dag igen, lika trevligt som vanligt! Det blev ännu trevligare när fina Sophia syster fyller år i morgon och ska firas! Har är en av tårtorna vi bakade igår, den var väldiga god, vi har till och med fått beröm om att den var god!
Hade hk hela fömiddagen, och i dag var temat tydligen; potatis.
Jag blev aningen skeptisk när jag hörde det eftersom jag inte är så speciellt förtjust i potatis.
När jag blev tilldelad uppgiften potatis bröd, blev jag inte riktigt mindre skeptisk om man säger så... Men det var faktiskt väldigt gott... Förvånade, ja. Sen gjorde jag en soppa också, men den våt verkligen inte lika intressant!
Vi hade blobbarna på besök i dag. (icke scouter och i det här fallet två tjejer som går sista året i gynnasiet och ska göra sitt hundra poängs arbete i skogen. Dom ska vara ute i fem dagar i skogen och bara använda mat osv från naturen. Om jag förstått allt rätt...)
Vi gick först en runda och kollade på träd, vilka träd som vår bäst vid eldning... Frågan är bara; varför skulle jag ut när jag inte ens han ikapp dem och inte hörde ett dugg av vad dom sa... Ledde endast till att jag frös.
I alla fall, sen hade vi eldningstävling, men vi han inte så långt för någon kom på att bussen kommer... SPRING!! Haha, tur att jag inte skulle med den bussen... :P
Nu har jag just fiskat en massa och sitter och tar det lugnt i soffan, snart kommer taxi vassvägen! (mamma som skjutsa hem, inte bara mig utan några till!
Hoppas alla andra har haft en bra onsdag, och att ni får en bra torsdag i morgon, speciellt du, Sophia syster, på din 18- års dag!! :D <3

Kram// Cora <3
Published with Blogger-droid v1.6.7

No comments:

Post a Comment